Woesj is een nieuw concept voor creatief schrijven. Een combinatie van training, coaching en een begeleidend handboek vol inspirerende lessen, schrijfopdrachten en didactische tips. Het geheel zorgt voor een doorgaand schrijfproces voor kinderen van 4 t/m 12 jaar. De opbouw van elke les in fases biedt een helder houvast voor leerkracht/taaldocent en leerling. Het garandeert behalve structuur ook de noodzakelijke tijd en ruimte om de creativiteit te prikkelen.

Auteurs: Alied van der Meer, Heleen Bosma, Miriam Janssen i.s.m Rijnbrink Overijssel Vormgeving: Frank de Wit, Rijnbrink Overijssel

Woesj is ontstaan vanuit jarenlange ervaring van de makers met creatief schrijven in de klas. Met Woesj leren kinderen leren hun eigen taal en verhaal kennen en krijgen handvatten om hun eigen ervaring en fantasie te verwoorden. En hoe verschillend ook, dat verhaal hebben kinderen zonder uitzondering echt allemaal. Aandacht hiervoor geeft zelfvertrouwen en bagage waar je blijvend wat aan hebt. Taallessen worden vrolijk en toegankelijk. Het gaat even niet meer over ‘goed of fout’ maar over onderzoeken en ontdekken. Over jezelf laten zien, horen en kennen.

Wil je gebruik maken van Woesj?

Woesj is een groeps- of teamtraject van training en coaching voor leerkrachten en taaldocenten met het boek als leidraad. Het kan aangevraagd worden door basisscholen, scholingsinstituten, en culturele instellingen. Woesj is als boek vooralsnog niet los verkrijgbaar.

Info via alied@detekstwinkel.nl of Rijnbrink cultuureducatie Overijssel